Leden

Alle info over je kind inschrijven en lidgeld

Kind op springkasteel

Zin in avontuur?

Doe aan scouting

Kinderen en jongeren vanaf zes jaar of het eerste leerjaar kunnen meedoen met het spel van scouting. De meeste leeftijdstakken hebben een twee- of driejarige werking. Meer informatie vind je onder scouting bij groepen. Iedere zondag komen we samen van 14u tot 17u. We noemen dat een vergadering.

We beginnen ons spel altijd van op de speelplaats van de Heilig-Hartschool, achter de Heilig-Hartkerk. Deze is gelegen in de Jef mennekenslaan te Knokke. Van daaruit trekken we al eens de wijde omgeving in. De jongere takken, kapoenen en wouters, gaan steeds te voet. Vanaf de jonggivers brengen de gasten altijd hun fiets mee.

Spring gerust eens binnen om te proeven van scouting. Check het infootje (ons maandelijks programma boekje) om te zien wanneer jij vergadering hebt. Iedereen mag twee keer gratis komen proberen.

Inschrijven nieuw lid

Groepsadminsitratie

Via onderstaande knop kunnen nieuwe leden snel ingeschreven worden in de Groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen. De gegevens worden niet opgeslagen op onze site, zie GDPR.

Als je het formulier hebt ingevuld zal deze worden doorgestuurd naar de groepsleiding die dan op hun beurt de inschrijving zullen goedkeuren. Vergeet het lidgeld niet te betalen.

Mijn kind inschrijven

Bestaand lid

Fiche controleren

De individuele steekkaart bevat gegevens over elk actief scoutslid. Deze informatie draagt bij aan een veilige en persoonlijke begeleiding van alle leden en wordt vertrouwelijk behandeld door de leidingsploeg. Om deze gegevens up-to-date te houden hebben we natuurlijk input nodig van de ouders. Meerderjarige leiding kan hun gegevens zelf beheren.

U fiche is te vinden op de Groepsadministratie-website van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Het voordeel is dat de gegevens slechts éénmalig ingevuld moeten worden. Ze blijven bewaard op de online Groepsadministratie en moeten de volgende jaren enkel gecontroleerd worden.

Indien nodig kan je als ouder zelf gegevens wijzigen. Dit is noodzakelijk voor in gevallen van nood zodat wij de juiste personen kunnen contacteren.

Fiche controleren

Lidgeld

Jaarlijks lidgeld

Als scoutsgroep proberen we scouting zo laagdrempelig mogelijk te houden. Daarom vragen we een zo laag mogelijk lidgeld, dat bijna integraal naar de verzekering van jou scoutser gaat.

Dit lidgeld bedraagt €45 voor het oudste lid en €40 voor alle andere leden uit het gezin. Dit dient uiterlijk op 30 september op rekening van de scouts (BE03 0682 0226 0484) gestort te worden met vermelding “NAAM + TAK”.

Indien je vragen hebt over betalingen e.d. kun je altijd een mailtje sturen naar onze penning. Hij/zij helpt je met plezier verder. De penning kun je bereiken via penning@scoutsknokke.be.

Meer info

Geinteresseerd in meer info zoals terugbetaling ziekenfonds, fiscale aftrek van het kamp en scouting op maat. Dan ben je hier aan het juiste adres

Financieel Aspect