Financieel

Alle vragen over geld op een rijtje

Kind op springkasteel

Lidgeld

Jaarlijks lidgeld

Als scoutsgroep proberen we scouting zo laagdrempelig mogelijk te houden. Daarom vragen we een zo laag mogelijk lidgeld, dat bijna integraal naar de verzekering van jou scoutser gaat.

Dit lidgeld bedraagt €45 voor het oudste lid en €40 voor alle andere leden uit het gezin. Dit dient uiterlijk op 30 september op rekening van de scouts (BE03 0682 0226 0484) gestort te worden met vermelding “NAAM + TAK”.

Indien je vragen hebt over betalingen e.d. kun je altijd een mailtje sturen naar onze penning. Hij/zij helpt je met plezier verder. De penning kun je bereiken via penning@scoutsknokke.be.

De meeste ziekenfondsen betalen een deel van het inschrijvingsgeld en zelfs kampen en weekendjes terug. Hiervoor informeer je best eens bij jouw ziekenfonds om te weten waarvoor jouw scoutser in aanmerking komt. Indien dit het geval is, bezorg ons dan gewoon zelf het ingevulde formulier “aanvraag tot terugbetaling”. Dit kan door deze af te geven aan de groepsleiding (of de takleiding). De groepsleiding bezorgt je dat formulier dan zo snel mogelijk ondertekend terug.

Fiscale aftrek kamp

De fiscale administratie geeft ouders van kinderen onder de 12 jaar een belastingsvermindering voor “deelname aan jeugdwerkactiviteiten”. Onder deze post valt ook het jaarlijks scoutskamp! Voor een ondertekende versie, geef je best dit document af aan de groepsleiding (of takleiding). De groepsleiding bezorgt je dat formulier dan zo snel mogelijk ondertekend terug. Meer info vind je op de website van de FOD Financien.

Scouting op maat

Lidgeld op maat

Maar Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft ook Klik hier (en dan op lidgeld) voor de juiste prijs van het lidgeld en het verminderd lidgeld. Groepen geven dat via het administratief systeem door aan Scouts en Gidsen Vlaanderen. Welk lidgeld je ook betaalt, iedereen is op dezelfde manier verzekerd.

Scouting op maat

Uniform op maat

Heb je recht op lidgeld op maat? Dan krijg je automatisch korting op de uniformstukken in de Hopper Winkels en in de webwinkel. De korting op het hemd bedraagt 60%, voor broek, rok en trui is dat 50%.

De korting wordt verrekend van zodra alle gegevens van een nieuw lid zijn doorgegeven aan Scouts en Gidsen Vlaanderen en daarbij, door de groep zelf, lidgeld op maat is toegekend.

Een verkoopster kan het juiste lidnummer altijd opzoeken. Je kan het ook zelf opzoeken op de groepsadministratie. Het lidnummer staat ook op de lidkaart. Die verstuurt Scouts en Gidsen Vlaanderen vanaf november naar de groepen.

Fonds op maat

Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft ook een fonds voor activiteiten, weekends- en kampgeld. De leiding doet daarvoor een aanvraag bij Scouts en Gidsen Vlaanderen voor maximum 1/3 van de totale prijs. We verwachten dat de groep zelf ook 1/3 van de kosten draagt en ouders of leden zelf ook 1/3.