Uniform

Wie naar de vergadering komt, doet zijn uniform aan!

65 Jaar Scouts Knokke

Het uniform

Waar je gaat langs Vlaamse wegen, kom je scouts en gidsen tegen. Wij zijn de beige-hemden-dragers!

Wie naar de vergadering komt, doet zijn uniform aan! Dat verwachten we van iedereen. Niet alleen omdat het uniform gemaakt is om te “scouten”, en dus tegen een stootje kan, maar ook omdat we ons als scoutsgroep willen tonen als we de wijde wereld in trekken.Door je uniform te dragen toon je dat je bij de scouts bent. Het benadrukt onze verbondenheid en in uniform is iedereen gelijk. Daarom vragen we ook dat iedereen op dezelfde manier de kentekens opnaait. Hieronder vind je een overzicht om helemaal mee te zijn.

Uniform Scouts Knokke
  1. Takkenteken
  2. Groepslintje (bestaat niet meer)
  3. Jaarteken
  4. Lintje België en Europa
  5. Vlaamse leeuw
  6. Provincieschild
  7. Internationaal scouts- of gidsenteken
  8. Nesthoekje
  9. JV of JG belofteteken
  10. Oranje vosje (belofteteken)
  11. Grijze wolfje (belofteteken)
  12. PL-linten

De beloftetekens en PL-linten naai je natuurlijk pas op als je ze gekregen hebt. De batch met het logo van Knokke-Heist kan je kiezen, in plaats van oud groepslintje of onder de wapenschilden van de provincie en Vlaanderen. De jaartekens van vorige jaren kan je op je rug naaien, of als een tijdslijn onderaan je hemd. Maar hou het vooral sober, je scoutshemd is geen versierde kerstboom. Zet er daarom ook niet met alcoholstift de naam van jan en alleman op. Als je een totemnaam hebt, kan je die achteraan op je hemd zetten. Het totemfluitje mag je hangen waar je wil. Onder je hemd draag je een korte groene/beige broek of rok en stevige (stap)schoenen.

Uniform kopen

Alle grote delen van het uniform (hemden, rokken en broeken) kan je rechtstreeks kopen via de Hopper website.  Via de vriendjes van de scouts kunnen de juiste kleur combinatie van das en specifieke embleempjes besteld worden. Zij kunnen ook hemden, rokken en broeken bestellen, dus voor de eenvoud kan u best alles bij hen bestellen. Hiervoor kan gemaild worden naar vriendjes@scoutsknokke.be. De vriendjes helpen u met plezier verder!

Jin kledij

In onze groep worden de T-shirts en pulls van de JIN veel gedragen. Er is ook een scoutspull van het verbond, die je in de Hopper vindt. Draag je uniform met trots!