Fiche controleren

Een correcte fiche is noodzakelijk voor een veilige werking!

Kind op springkasteel

Fiche controleren

De individuele steekkaart bevat gegevens over elk actief scoutslid. Deze informatie draagt bij aan een veilige en persoonlijke begeleiding van alle leden en wordt vertrouwelijk behandeld door de leidingsploeg. Om deze gegevens up-to-date te houden hebben we natuurlijk input nodig van de ouders. Meerderjarige leiding kan hun gegevens zelf beheren.

U fiche is te vinden op de Groepsadministratie-website van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Het voordeel is dat de gegevens slechts éénmalig ingevuld moeten worden. Ze blijven bewaard op de online Groepsadministratie en moeten de volgende jaren enkel gecontroleerd worden.

Indien nodig kan je als ouder zelf gegevens wijzigen. Dit is noodzakelijk voor in gevallen van nood zodat wij de juiste personen kunnen contacteren.

Stappenplan

Stap 1

Ga naar de website van de groepsadministratie door op onderstaande knop te klikken

Groepsadminsitratie

Stap 2

Log in met u lidnummer en wachtwoord

- Lidnummer

Grote kans dat u deze niet meer weet. Het lidnummer ziet er zo uit (voorbeeld: 2001020403512). Deze kunt u vinden op de lidkaart die u kind ieder jaar krijgt. Nu is er een grote kans dat u dit briefje niet meer heeft. De makkelijkste manier om het lidnummer te weten te komen is door een mail te sturen naar groepsleiding@scoutsknokke.be

- Wachtwoord

Wachtwoord vergeten? Vul u lidnummer in en druk op wachtwoord vergeten.

Stap 3

Op deze pagina kan je de persoonlijke gegevens van je kind en de woonplaats en contactgegevens van de ouders invullen. Je kan meerdere adressen aanmaken, en meerdere contactpersonen (klik op ‘+’). Let wel op dat je steeds op de knop opslaan drukt als je een wijzing wilt doorvoeren!

Stap 4

Vul de individuele steekkaart zo volledig mogelijk in. Vergeet je gegevens niet op te slaan! De individuele steekkaart is nu helemaal in orde, de leiding kan deze altijd raadplegen wanneer nodig.